Jeg har kjøpt bolig
Dersom du oppdager feil eller mangler etter kjøp av bolig, bør du melde saken til din boligkjøperforsikring eller til selgers boligselgerforsikring. Selger kan være ansvarlig for skjulte feil og mangler i fem år etter overtakelse.
Jeg har boligkjøperforsikring
Har du har tegnet boligkjøperforsikring og ønsker å melde et krav, må kravet meldes til det selskapet der du kjøpte forsikringen. Du skal ikke benytte dette skjemaet.
Er du i tvil om hvilket selskap som er riktig, finn frem din forsikringspolise eller ta kontakt med eiendomsmegleren du kjøpte boligen av.
Jeg har ikke boligkjøperforsikring
Dersom du ikke har tegnet boligkjøperforsikring, men selger har tegnet boligselgerforsikring, kan du reklamere direkte til Claims Link som representerer selger.
Benytt skjemaet under for å melde krav.
Slik reklamerer du
1. Viktig å vite
Du henvender deg nå til Claims Link som er oppgjørsselskap for boligselgerforsikringen.
Vi i Claims Link behandler din reklamasjon, og vurderer om du har krav på prisavslag/erstatning.
Det gjøres oppmerksom på at en reklamasjon må fremsettes innen 2-3 md fra man oppdaget eller burde oppdaget forholdet
2. Forbered deg
For at vi skal kunne behandle din sak, er det viktig at all dokumentasjon om boligen oversendes.
Det vi trenger er følgende:
- Salgsoppgave (inkl. tilstandsrapport og egenerklæringsskjema)
- Signert kjøpekontrakt
- Overtagelsesprotokoll
Salgsdokumentasjon kan innhentes fra Eiendomsmegler.
Det kan bli nødvendig å be deg om ytterligere dokumentasjon som f.eks. bilder, skaderapport e.l. Dokumentasjonen sendes til oss, når saksbehandler tar kontakt med deg for å gjennomgå saken
3. Fyll ut skjema
Skjemaet finner du under.
4. Bekreftelse
Når du har klikket på "Send" knappen, vil du motta en e-post med bekreftelse på innsendt skademelding.