Den blide kollegaen
Hun møter deg alltid med et stort smil. Beate er pratsom og latteren sitter løst, og ofte har hun selv en god historie å fortelle. Hun har et høyt energinivå, både i sosiale sammenhenger og på jobb. I tillegg er hun hardtarbeidende, et utpreget ja-menneske og ikke redd for å ta på seg nye oppgaver og ansvar.
Hvor lenge har du jobbet i Claims Link?
- Jeg har jobbet i Claims Link i litt over 7 år.
Hva jobber du med?
- I dag jobber jeg med skadeoppgjør på båt og Bring, samt noe yrkesskade. Da jeg begynte å jobbe i Claims Link, jobbet jeg på kundesenteret med bistand for saksbehandler på boligselgerforsirking, leiegaranti og bedrifts- og næringsskader. I tillegg hadde jeg ansvar for utbetalinger på flere forsikringsprogram. For ca. 4 år siden fikk jeg mulighet til å begynne med skadeoppgjør på båt. I tillegg til dette fikk jeg etter hvert også mulighet til å jobbe med yrkesskader, og påtok meg også ansvar for skadeoppgjør på Bring for ca. 1,5 år siden.
Hvordan opplever du dine utviklingsmuligheter i selskapet, både før og nå?
- Jeg føler at jeg har hatt gode utviklingsmuligheter i selskapet, både når jeg jobbet på kundesenter og nå som saksbehandler. Da jeg jobbet på kundesenteret, fikk jeg stor tillit og mye ansvar. Mine kollegaer mente at jeg gjorde «det lille ekstra», noe som også ble lagt merke til i selskapet. Dette ga meg et springbrett til å utvikle meg til saksbehandler.
I dagens stilling som saksbehandler opplever jeg at jeg utvikler meg og lærer noe nytt hver dag. Det er ofte nye problemstillinger som dukker opp, og det er stadig noe nytt å lære. Ettersom vi er et oppgjørsselskap, innebærer også mye av jobben direkte kontakt med risikobærer i oppgjørsprosessen. I tillegg har jeg bistått med endringer av vilkår, rutiner m.m. På denne måten får man mer innblikk i flere prosesser, og jobben innebærer derfor tett dialog med alle parter som er berørt i saken. Jobben består med andre ord ikke bare av ren skadebehandling.
Hvordan er en typisk hverdag på jobb i Claims Link?
- Det er alltid koselig å komme på jobb! Man rekker nesten ikke å få logget på før noen spør om jeg har lyst til å ta en kaffe. Jeg forbinder Claims Link med et sted jeg har ledd mye, og det er lett å finne tonen med alle kollegaer. Man har alltid noen å både prate med og å spise lunsj med, og man blir veldig godt ivaretatt som menneske.
- Det er mye å gjøre og hverdagen kan bli hektisk, men det er svært lav terskel for å spørre andre om råd og hjelp der man står fast. Jeg opplever derfor at det er veldig god kultur for å hjelpe hverandre, og at det er trygt å jobbe i Claims Link.